1 Mayıs 2014 Perşembe

Böyle Buyurdu Zerdüşt / Friedrich Nietzsche


Friedrich Nietzsche'in okuduğum ilk eseri olan Böyle Buyurdu Zerdüşt, Sis Yayıncılık'tan çıkan ve eskimeyen sayısız eserden biridir.

Felsefe okumaya ilk bu kitapla başladım. Dürüst olmak gerekirse kitabı okumaya ilk başladığımda ne hissettiğimi ve ne okuduğumu çok anlamadım. Çok ağır, ne dediği, ne anlattığı net olmayan bir yazarla karşılaştım. Fakat bıkmadan okumaya devam ettim ve bir süre sonra Nietzsche'nin ne anlatmaya çalıştığını anlamaya başladım.
Nietzsche'nin bu kitapta anlattıklarına bakılırsa, insanlarla mutlu görünmüyor ancak insanlığın kendini ne hale soktuğunu da çok iyi anlatıyor.

Kitabı kesinlike bir roman tadında okumayın. Yavaş yavaş ve zaman zaman okuyun. Çünkü Nietzsche'nin yazdıkları üstüne düşünmeye değer ve iyi algılanması gereken konular.

Bu kitaba not vermek benim hattim değil diye düşünüyorum. O yüzden not kısmını size bırakıyorum. 

0 yorum:

Yorum Gönder